Lokális Felmelegedés 2.0 Projekt

Gaja Környezetvédő Egyesület az alábbi célok megvalósítása érdekében -sikeresen- vett részt a KEOP-6.1.0/A-2008-0051 pályázaton.

Lokális Felmelegedés 2.0 Projekt – KEOP-6.1.0/A-2008-0051
Megvalósító: Gaja Környezetvédő Egyesület
Támogató: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség – Új Magyarország Fejlesztési Terv
Közreműködő Szervezet: KVM Fejlesztési Igazgatóság
Projektidőszak: 2009. 03. 01 – 2009. 12. 31.
Projekt összköltségvetés: 4 870 000 Ft
Támogatási összeg: 4 383 000 Ft

1.1 A projektkörnyezet bemutatása:

A kampány szempontjából fontos kiemelni, hogy Székesfehérváron az országos átlagnál több középiskola működik, illetve négy felsőoktatási intézmény, ami azt jelenti, hogy a kampány által kiválasztott célcsoport nagy számban van jelen a városban. Ez igaz a helyi döntéshozókra is, akik maguk sem ismerik a fennálló helyzetet, az pedig szinte elképzelhetetlen, hogy a döntések, illetve a szakmai anyagok kidolgozásánál figyelembe vegyék a fenntarthatóságot.

Az egyesület kutatásai, felmérései, tapasztalatai mégis azt mutatják, hogy a fejlett környezett ellenére az emberek többsége abszolút nem ismeri a fenntarthatóság fogalmát. A népszerűbbnek számító globalizáció, klímaváltozás fogalmát se ismerik, vagy ha igen akkor a többség azt vallja, hogy az egy távoli dolog, ami nem érinti a magyar lakosságot. Ebből kifolyólag az emberek nagy része nem is törekszik arra, hogy a fennálló folyamatok ellen gyakorlatban tegyen valamit, vagy megoldást keressen rá.

1.2 A projekt célja:

A projekt hosszú távú célja, hogy kialakítsunk egy olyan felelős csoportot, akik képesek együtt gondolkodni és cselekedni azért, hogy a városi élőkörnyezet fenntartható legyen. Továbbá célunk még, hogy a célcsoport foglalkozzon a klímaváltozás, illetve a fenntartóság kérdéseivel. A projekt ideje alatt szeretnénk megváltoztatni azt, hogy az emberek szinte semmit sem tudnak a fenntarthatóságról és a globalizációról. A projekt során szeretnénk elérni, hogy az emberek megismerjék a globalizáció és a fenntarthatóság fogalmát és a vele járó folyamatokat. Továbbá egy kidolgozott módszert adunk át arra, hogy a célcsoport tagjai a folyamatokat a mindennapokban, hogyan lassíthatják le.

1.3 Megvalósításra javasolt kampány rövid bemutatása, és a projekt által elvárt eredmények és hatások:

A projekt alapvetően egy ismeretterjesztő kampány melynek során az egyesület célja, – azon túl, hogy felhívja a figyelmet a környezettudatosság és fenntarthatóság fontosságára – hogy használható és érthető tudásanyagot nyújtson a projekt aktív célcsoportjának, illetve a helyi döntéshozókkal is elhitesse, hogy a fejlesztések előtt fontos mérlegelni, hogy a környezetet mennyire károsítja az. A kampány megvalósítás egyik fő elve, hogy indirekten próbáljuk elérni a közönséget, nem kívánunk a szájukba rágni unalmas fogalmakat, nem kérjük őket arra, hogy mondjanak le számukra fontos dolgokról, hanem csak arra bíztatjuk őket, hogy ismerjék meg ezeket a folyamatokat, és amit a mindennapokban tudnak, anyagi javak ráfordítása nélkül azt tegyék meg. Éppen ebből a jellegből fakadóan a kampány több üzenetet is elbír és egy komplexebb tudáscsomagot tudunk átadni a célcsoportnak.

1.4 Az előkészítés és megvalósítás főbb feladatai, folyamatai, ütemezett fázisai az adatlappal összhangban:

1.5.1 Freecard, művészplakát kampány.
1.5.2 Kampány rendezvények.
1.5.3 Szabadegyetem sorozat.
1.5.4 Kiállítás.
1.5.5 Dokumentumfilm
1.5.6 Lokális Felmelegedés Magazin
1.5.7 Flashmob
1.5.8 Fair Trade Kampány

A Program weboldala: http://www.globlight.hu/

2009. augusztus 25. · komi · Nincs hozzászólás
Címke: , , , ,  · Kategória: Hírek, Projektek